Fundació Joan Oró

Blog de notícies

Pau Casals i Amèrica. Del triomf musical a la defensa de la pau

28 Abr, 2021

L’any 2021 es compleixen 120 anys del primer viatge de Pau Casals a Amèrica (1901), 60 anys del concert a la Casa Blanca amb el president J.F. Kennedy (1961), i es commemora el 50è aniversari de l’estrena del l’Himne per les Nacions Unides (1971). És per això que la 40a edició del Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell durà per títol “Pau Casals i Amèrica”. Però la relació de Casals amb Amèrica va ser constant durant els darrers anys de la seva vida, quan es va exiliar a Puerto Rico, on va impulsar el Festival Casals de Puerto Rico i altres projectes musicals. El proper 6 de maig celebrem una nova sessió de Diàlegs amb Música, “Pau Casals i Amèrica. Del triomf musical a la defensa de la Pau”, de la mà de Núria Ballester Valveny, directora del Museu Pau Casals, Joan Fuster, professor d’història contemporània, i Oriol Pérez Treviño, musicòleg i assagista. El diàleg serà conduït per Maricel Chavarría, periodista de La Vanguardia, i la música de l’acte anirà a càrrec de Xuanhan Xu, violoncel·lista guanyadora del Guardó Internacional Pau Casals per a Joves Violoncel·listes 2020, i la pianista Yoko Suzuki.

Diàlegs amb Música és una iniciativa de la Fundació Pau Casals, amb la col·laboració del CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) que combina música i paraula a partir del debat entre experts, músics i intel·lectuals en llegat de Pau Casals i en el seu compromís viu amb la música i la defensa de la pau. En aquestes connexions entre so i paraula es reflexiona entorn una manera de viure i entendre la música, difonent els valors que Pau Casals va defensar al llarg de tota la seva vida i que continuen essent més vigents que mai: la pau i els drets humans.

Arxiu de publicacions

Segueix-nos a les xarxes per no perdre’t cap notícia

+ notícies

Fundació Joan Oró

Ramon i Cajal, 2 altell esquerra
25003, Lleida

administracio@fundaciojoanoro.org

La Fundació Joan Oró és una institució sense ànim de lucre creada amb l’objectiu de promoure l’obra del científic Joan Oró i impulsar la divulgació científica i la recerca especialment entre els joves.